duminică, 21 mai 2017

Influenta alimentatiei si rolul vitaminelor in sarcina!




Sarcina este o perioada in care ar trebui sa acordati o atentie sporita dietei si stilului de viata. O alimentatie echilibrata contribuie la sanatatea mamei, cat si a fatului, furnizand elementele nutritive necesare cresterii si dezvoltarii intrauterine. Fiecare nutrient este important, asadar trebuie sa consumati alimente sanatoase, din toate grupele de alimente.

Fructele si legumele contin vitamine, minerale, potasiu si fier. Acidul folic, care face parte din complexul vitaminelor B, este esential pe tot parcursul sarcinii, contribuind la formarea celulelor sanatoase, cu un rol important in prevenirea anomaliilor sistemului nervos si al coloanei vertebrale la fat. Cu toate ca acidul folic se gaseste in unele legume si fructe, precum broccoli, spanac, portocale sau banane, trebuie sa stiti ca organismul absoarbe mai usor acidul folic sintetic decat pe cel natural. Fiind o substanta hidrosolubila, acidul folic nu ramane prea mult timp in corp, asa ca - pentru o actiune eficienta - ar trebui luat zilnic. Puteti incerca gama Elevit - care contine niveluri combinate de acid folic, fier si iod - care va va ajuta sa acumulati substantele nutritive esentiale pentru dezvoltarea sanatoasa intrauterina a copilului.

Alimentele cu carbohidrati reprezinta principala sursa de energie a organismului. Puteti consuma paine, orez, paste fainoase, cereale si cartofi, care va vor furniza proteine, fibre, vitamine si saruri minerale. Daca nu sunt combinate cu grasimi, nu exista riscul sa va ingrasati de la ele, avand in schimb numeroase beneficii. De exemplu, fibrele din painea integrala sau din cereale contribuie la prevenirea constipatiei si a altor tulburari intestinale, iar cartofii pot combate anemia, fiind o sursa excelenta de vitamina C.

Lactatele va asigura necesarul de calciu, precum si de proteine, vitamina A si Magneziu. Calciul este extrem de important in timpul sarcinii, contribuind la formarea oaselor si a dintilor fatului. Daca mama nu are un aport suficient pe parcursul sarcinii, fatul va incerca sa-si ia calciul din organismul matern. Acest lucru duce la un deficit de calciu, care favorizeaza aparitia crampelor musculare la gravida si creste riscul de osteoporoza.

Carnea, pestele si ouale furnizeaza proteine, Fier si Zinc. Fierul formeaza celulele rosii ale sangelui, care au rolul de a transporta oxigenul catre toate tesuturile din organism si catre fatul in dezvoltare. Deficitul poate determina anemie, astenie, paloare si dificultati in respiratie. Fierul din sursele animale se absoarbe mult mai bine decat cel din surse vegetale, mai ales daca dieta contine si alimente bogate in vitamina C. Zincul are un rol important pentru organism, fiind necesar pentru dezvoltarea oaselor, creierului si a sistemului nervos fetal. 

In plus, hidratati-va corespunzator! In timpul sarcinii, aveti nevoie de cel putin 2 litri de lichide pe zi, care pot fi asigurati prin consumul de apa, lapte, sucuri de fructe sau legume proaspete, neindulcite. Bauturile alcoolice sunt complet interzise, deoarece cresc riscul unor deficiente fizice si mentale la copil. Pe parcursul sarcinii ar trebui sa eliminati cafeaua sau alte bauturi care contin cofeina. 

Punand bazele unei sarcini sanatoase ii veti asigura bebelusului toate substantele nutritive de care are nevoie.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More