marți, 5 noiembrie 2013

Stil de viață echilibrat reflecția frumusetii



Despre nutriție s-au scris sute de cărți s-au făcut mii de studii si cu siguranță se vor mai face in continuare.
Specialiștii spun ca Nutriția reprezintă aprovizionarea celulelor și a organismelor cu materialele necesare, sub forma de alimente pentru a susține viața. Multe probleme comune de sănătate pot fi prevenite sau atenuate cu un regim alimentar sănătos si echilibrat.

Pielea frumoasa începe cu un stil de viață sănătos .


Starea de sănătate a pielii începe cu o nutriție corecta.
Nu va voi spune care sunt convingerile mele legate de nutriție, pentru ca respect părerile si alegerile pe care fiecare om le face in viata sa, însă voi relata in acest articol mai multe detalii despre un stil de viata echilibrat pe baza studiilor făcute de specialiști si din cărțile pe care le-am citit dea-lungul anilor.

 În timp ce structura genetica si vârsta pot determina modul in care arata pielea ta, cred ca acest aspect poate fi îmbunătățit prin grija pe care o acorzi pielii tale in fiecare zi.
Noțiuni de bază pentru îngrijirea pielii includ consumul de alimente sănătoase , consumul de lichide pe care corpul tău îl solicita, respectarea timpului acordat somnului, protecția pielii împotriva razelor UV, mai putin, spre deloc consumul de alcool si tutun. 
Nu voi vorbi despre kilogramele in exces pentru ca si doamnele voluptoase pot avea un ten impecabil, nu am nici pe departe un corp de diva :) însă pielea mea este Ok datorita nutriției.

Din cartea Studiu China atât de controversata si comentata am învățat câteva reguli simple de nutriție.

  • Cu cât dieta este compusa din produse de origine vegetala, cu atât starea de sănătate va fi mai buna.Consumul de produse de origine animala este relaționat cu apariția bolilor degenerative.
  •  Laptele favorizează dezvoltarea cancerului. Cercetătorii au descoperit o legătură intre acestea si susțin ca poți opri înmulțirea celulelor cancerigene prin micșorarea dozelor de cazeina, proteina principala din laptele de vaca.
  • Alimentația săracă este mai periculoasa decât produsele cancerigene. Chiar dacă eviți produsele din supermarketuri pline de E-uri, poți fi mai expus in fata bolilor cronice dacă nu te hrănești suficient.
  • Proteinele de origine animala sporesc riscul apariției cancerului, in timp ce produsele de origine vegetala te protejează de aceasta boala. Poți înlocui produsele de origine animala cu cu fasole, quinoa, mei, nuci, migdale, brocoli, conopida, ridichii  si lista poate continua, toate sunt surse excelente de proteine. Studiile spun ca: in China, in zonele in care oamenii consuma produse de origine animala in cantități mari, au cele mai ridicate rate de cancer, boli cardiace si alte boli degenerative. Iar diferențele fata de zonele in care se consuma mai multe legume sunt evidente. 
  • Chinezii consuma lactate si produse bogate in calciu in cantități reduse însă, ei suferă mult mai putin de osteoporoza decât vesticii si acest lucru se întâmplă deoarece proteinele de origine animala consumate in exces duc la eliminarea calciului din corp. 
  • Carbohidrații nu sunt dușmanii noștri, vorbim aici despre carbohidrații procesați care sunt extrem de periculoși, însă plantele sunt pline de carbohidrați sănătoși. Cerealele integrale, fasolea, lintea, fructele si legumele, cartofii albi sunt recomandate pentru sănătatea pe termen lung.
  •  Nu trebuie sa-ți planifici alimentația zilnica pentru a rezolva o anumita problema de sănătate ci mai degrabă sa mănânci sănătos, alimentele pe care le consumi fac bine întregului corp si iți vor face organismul sa funcționeze mult mai bine. 
  • Mănâncă cel putin cinci porții de fructe si legume proaspete în fiecare zi. 
  • Celule noi, care trăiesc continuu înlocuiesc celulele moarte de pe suprafața pielii . Creșterea celulelor noi este stimulata de consumul zilnic al vitaminelor, mineralelor si nutritorilor necesari pielii si nu uitați de hidratare.

Din cărțile Mihaelei Bilic am învățat ca poți consuma orice dar cu măsură, mai multe am povestit si Aici.


La toate cursurile de make-up si îngrijire la care am participat am învățat ca apa este si ea un factor extrem de important pentru a avea o piele sănătoasă si curata.
Aproximativ 80% din greutatea corpului nostru o reprezinta apa. Fără hidratare suficientă , celulele pielii devin uscate cu un aspect solzos . 
Pentru a menține corpul într-o stare de sănătate optima si pentru a avea o piele radioasa si  hidratata , este recomandat sa consumam alimente cu un conținut ridicat de apă.
Ex: fructe, legume , supe si nu uita sa bei apa doar atât cât corpul tău îți solicita. 

Fara apa, organismul nostru nu ar supraviețui  Fiecare celula, țesut,  organ are nevoie de apa pentru a funcționa in parametri normali. 
Hidratarea sau reînlocuirea fluidelor este unul din cele mai importante procese nutriționale,  care se desfășoară constant pe parcursul vieții.

Este important sa limitam aportul de cafea și alte băuturi care conțin cafeină , deoarece acestea sunt diuretice care elimina apa din organism și pot bloca absorbția de vitamine și minerale.
Ei aici mai am de lucrat, ador cafeaua, ador mirosul de cafea proaspătă la ibric, ador momentele dimineții când savurez cafeaua împreună cu soțul meu, deci cred ca nu pot renunța asa de curând la cafea.

Dupa toate acestea eu acord o importanta deosebita somnului, somnul joaca un rol vital pentru o stare optima de sănătate, ajuta la protejarea sănătății mintale, fizice si creste nivelul de calitate al vieții
Somnul este momentul în care celulele corpului au rolul de a se repara și regenera . Privarea de somn poate avea ca rezultat dureri de cap , irascibilitate, lipsa de energie , sau incapacitatea de a te concentra, pielea devine mai puțin elastică și este predispusa la acnee sau erupții cutanate .


In final ajungem la concluzia ca dieta are un impact direct nu numai asupra stării generale de sănătate ci si a aspectului exterior al corpului nostru, al modului in care arata. 
Nutriția echilibrata este direct răspunzătoare pentru menținerea sănătății pielii, parului si unghiilor.

Am ajuns si la exercițiul zilnic.
 Creșterea ritmului cardiac prin exerciții fizice duce la  mărirea fluxul de sânge ceea ce înseamnă ca ajunge  mai mult oxigen la nivelul pielii si apoi se curata impuritățile din organism prin transpirație.
Studiile spun ca douăzeci de minute de exerciții fizice pe zi sunt suficiente pentru a ajuta la stimularea sistemului imunitar, reducerea stresului, scăderea tensiunii arteriale, crește nivelul de energie , și îmbunătățește starea de spirit .

Stresul dăunează grav sănătății si frumuseții pielii!

Definiția stresului in dicționar este simpla: reprezintă sindromul de adaptare pe care individul îl realizează în urma agresiunilor mediului, ansamblu care cuprinde încordare, tensiune, constrângere, forță, solicitare, tensiune... Va suna cunoscut?
Paul Frasse definește stresul psihic ca totalitatea conflictelor personale sau sociale ale individului care nu-și găsesc soluția pe moment. 
Mihai Golu definește stresul psihic ca stare de tensiune, încordare sau disconfort, determinată de agenți afectogeni cu semnificație negativă, stare de frustrare a unor trebuințe, dorințe sau aspirații.

Ce înțeleg eu de aici? 

Ei bine filozofia mea este mult mai amplă însă rezumând,  spun ca viata este mult prea scurta si neprevazuta încât nu trebuie sa punem la suflet orice nimic, trebuie sa trăim la maxim fiecare moment fericit si sa îndepărtăm din jurul nostru factorii care pot genera starea de stres, sa ne bucuram de fiecare floare, sa petrecem cât mai mult timp in familie si sa apreciem lucrurile si ființele pe care le avem, sa gândim pozitiv, sa avem o aura curata si sa aducem bucurie pe chipurile celor dragi.


Sfatul meu:

Zâmbește, fii pozitiva, ia o pauza din când in când si nu uita niciodată care sunt lucrurile importante pentru tine!

2 comentarii:

Mery Radu https://www.facebook.com/mariana.radu.967

Am citit articolul tau pe nerasuflat, am citit toate parerile tale si tot ce spui ca au studiat specialistii.
Am invatat principii de viata sanatoasa si chiar daca nu pot sa renunt la carne cred ca as putea manca mai sanatos si sa am mai multa grija de mine.
Inteleg cat de importanta e sanatatea si cred ca toate stranse la un loc asa cum ai spus, duc catre un echilibru. Imi place mult articolul tau, este studiat si bine informat, ca un adevarat reporter.

Imi place mult articolul, eu am renuntat la carne cam din 2008, mai mananc peste din cand in cand. Sunt multe lucruri despre care mi-am dat seama treptat ca imi pot face bine si m-am si mirat ca nu mi-am dat seama mai inainte. De apa e bine sa nu abuzam, e bine sa luam apa din vegetale si sa bem mai putin de 2 litri....2 litri se recomanda pentru ca noi mancam foarte multe alimente procesate si uscate, daca am manca 50% din alimente doar vegetale crude, nu am mai simti nevoia sa bem atata apa. Sa mai revii cu articole de genul asta si promit sa mai scriu si eu.

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More